Podstawy prawa konsumenckiego
Powiatowy Rzecznik Konsumentów
Rzecznik konsumentów jest instytucją samorządową o charakterze doradczym dla indywidualnego konsumenta.
GDY POJAWI SIĘ PROBLEM:
- ze sprzedawcą
- z usługodawcą
- z bankiem
- z operatorem telekomunikacyjnym
- z firmą ubezpieczeniową
- lub z innym przedsiębiorcą
zawsze można skorzystać z porady Rzecznika
PAMIĘTAJMY, by uniknąć problemów
- ZANIM COŚ PODPISZEMY DOKŁADNIE CZYTAJMY
- NIE DECYDUJMY SIĘ NA NIC POD WPŁYWEM CHWILI
- ZACHOWUJMY DOWODY ZAKUPÓW
- NIE WIERZMY NIKOMU NA SŁOWO
- NIE WPUSZCZAJMY AKWIZYTORÓW
- GDY COŚ WPŁACAMY BIERZMY POKWITOWANIA
Nikt z nas nie jest samowystarczalny i by móc normalnie funkcjonować w społeczeństwie zmuszeni jesteśmy kupować i korzystać z usług przedsiębiorców. Od postawy konsumentów zależy w dużej mierze przestrzeganie przepisów prawa konsumenckiego przez przedsiębiorców. Świadomi konsumenci kształtują swoje prawa w praktyce. Dlatego dobrze jest znać swoje prawa i umieć z nich korzystać w praktyce.
Podstawy prawa konsumenckiego - Prawakonsumenta.uokik.gov.pl – to adres specjalnej strony internetowej opracowanej przez UOKiK.
UOKiK zachęca do pobierania gotowych formularzy ze strony www.prawakonsumenta.uokik.gov.pl – dotyczących m.in. obniżenia ceny, zwrotu towaru, odstąpienia od umowy zawartej na odległość, które ułatwią konsumentom korzystanie z ich praw, a przedsiębiorcom – wywiązanie się z obowiązków.